Powered by Smartsupp

Dlaczego warsztat wulkanizacyjny powinien mieć urządzenie do obsługi TPMS?

 (96)    (0)

  Eksperci radzą

Dlaczego warto mieć urządzenie do obsługi TPMS?

 

Ze względu na coraz większą powszechność czujników ciśnienia opon w samochodach jeżdżących po naszych drogach, obserwujemy dość szybki wzrost zakupu urządzeń, które są w stanie obsłużyć systemy TPMS.

Co prawda są jeszcze serwisy, które nadal obawiają się obsługi czujników, stawiając jedynie na klasyczną usługę wymiany i przygotowania koła do użytkowania. Niektórzy nie chcą nabyć urządzenia, woląc odesłać klienta, który potrzebuje nowego czujnika do innego warsztatu. Bywają też tacy, którzy co prawda mają urządzenie obsługujące TPMS, ale w żaden sposób tego nie reklamują. W związku z tym kierowcy często szukają pomocy w innych warsztatach, o których wiedzą, że mają doświadczenie w tym temacie.

Prawda jest taka, że dziś każdy warsztat wulkanizacyjny powinien mieć urządzenie, którym może obsłużyć TPMS. Czujników będzie przybywało na rynku, a ich wymiany również będą się zwiększać.

Jakie są główne funkcje takich urządzeń?

Przede wszystkim urządzeniem tym możemy sprawdzić działanie czujnika. Czy jest on w stanie wysyłać sygnał, czy protokół został aktywowany lub program nałożony jest odpowiedni dla danego auta, jego marki i rocznika.

Dzięki temu możemy już na samym początku obsługi naszego klienta sprawdzić czy na pewno czujniki są w porządku. Może się okazać, zanim zajmiemy się demontażem, że jeden czy więcej sensorów po prostu już nie pracuje. Sygnału już mu nie przywrócimy, a klient za to będzie miał zwykle roszczenie do nas i pretensje, że z naszej winy jego czujnik nie działa. Dlatego możemy się ustrzec przed tą kłopotliwą sytuacją poprzez użycie urządzenia TPMS sprawdzając sprawność wszystkich sensorów.

Druga funkcjonalność urządzenia to możliwość programowania czujnika. Jednak UWAGA! Nie jest tak, że każdym urządzeniem możemy zaprogramować każdy czujnik. Przede wszystkim programować jesteśmy w stanie czujniki tzw. uniwersalne. Te, które są na pierwszym montażu lub zamienniki mają już swój zapis, z którym nie jesteśmy w stanie nic zrobić. I tak na przykład Autel, programuje czujniki swojej firmy ? MX-Sensor. Cub, podobnie. Ateq VT 56 może z kolei zaprogramować całą gamę czujników uniwersalnych, jak Huf, T-Pro, Schrader itd. Decydując się na urządzenie musimy się zdecydować czy wystarczy nam, że będziemy korzystać z czujników jednego producenta, czy wolimy z kilku. Szkoły są różne.

Nie zmienia to jednak faktu, że urządzeniami tymi jesteśmy w stanie odebrać sygnał (funkcja pierwsza) innych czujników- oryginalnych, zamienników, a także uniwersalnych zaprogramowanych.

Trzecia funkcja urządzenia to pomoc w synchronizacji czujnika z autem. Każdy nowy czujnik, mający nowy nr ID, musi taką synchronizację przejść. Od auta zależy jaki rodzaj synchronizacji należy zastosować (wrócimy do tego w innym artykule). Jednak sam sposób powinien być opisany właśnie w takim urządzeniu. Większość urządzeń ma w zestawie kabel OBDII, który dla synchronizacji wielu aut jest nieodzowny.

Urządzeń do obsługi TPMS na rynku jest cała masa. Od nas będzie zależało, jakie nabędziemy. Na pewno warto, szukając odpowiedniego urządzenia, porównać ceny, sprawdzić opinie, a przede wszystkim poznać pełną specyfikację. Firma Świstowski S.A. w swojej ofercie ma urządzenia Ateq VT 56Ateq HUF, Ateq Schrader, Bartec Tech 500, Autel TS 508Sensor AID Cub.

Zachęcamy do kontaktu i nabycia takiego sprzętu. Inwestycja ta w czasie na pewno nam się zwróci jeśli tylko będziemy chętni do szerokiej obsługi klienta. A co ważniejsze, będziemy postrzegani, jako bardziej profesjonalny warsztat, który kompleksowo zajmuje się usługami wulkanizacyjnymi.

 (96)    (0)